Jdi na obsah Jdi na menu
 


T3R.PLF

3. 9. 2013

 

(1)

(1) Vůz T3R.PLF ev. č. 8252 (r. v. 2006) projíždí na lince 8 křižovatkou Strossmayerovo náměstí v březnu 2007.

Na přelomu let 2006 a 2007 byly v ústředních dílnách Dopravního podniku hl. m. Prahy, a.s. v Hostivaři postaveny dva nízkopodlažní tramvajové vozy T3R.PLF, jejichž skříň typu VarCB3LF dodala firmaPragoimex a.s.
Vozidlo je prezentováno jako kompletně rekonstruovaná a modernizovaná verze tramvají Tatra T3. Z původního vozidla prošlého touto "rekonstrukcí" jsou však použity pouze oba modernizované trakční podvozky koncepce PCC. Každý podvozek má dva upravené stejnosměrné motory, každý o jmenovitém výkonu 44 kW. Dodavatelem elektrické výzbroje je Cegelec a.s.

(2)

(2) T3R.PLF ev. č. 8252 (r. v. 2006) na konečné linky 8 Podbaba v březnu 2007.

Hrubá stavba skříně je svařovaná, lehké ocelové konstrukce s antikorozní úpravou, s laminátovými čely, která jsou ke skeletu přichycena pružným lepícím tmelem. V prostoru přístupném středními dveřmi je vůz nízkopodlažní (výška nad temenem kolejnice 350 mm), podíl nízké podlahy činí 36%. V prostoru u předních a zadních dveří je podlaha umístěna v normální úrovni (860 mm, u původního vozu T3 900 mm). Nízkopodlažní část je s částmi s podlahou v normální úrovni spojena třemi schody. Díky výškovému členění podlahy s nízkopodlažní střední částí si vozy T3R.PLF získaly přezdívku "vana" (obvykle uváděnou s "w", což je pouze módní záležitost).

(3)

(3) T3R.PLF ev. č. 8252 (r. v. 2006) na lince 8 u zastávky U Svobodárny, březen 2007.

Nová škříň je od původní, použité u vozu T3, delší. Při šířce skříně 2 500 mm byla zvýšena vzdálenost otočných čepů na 7 500 mm, což znamenalo zhoršení průjezdného profilu. Pro snadné odlišení při míjení tramvajových vlaků jsou vozy T3R.PLF opatřeny od ostatních vozů odlišným vínovo-šedým nátěrem, ve kterém šedá barva vytváří ve vínovém okolí proužky vycházející z prostoru středních dveří (na levém boku pak z místa proti nim) a zaoblený tvar písmene "V" na čele vozu. Podvozky i okolí spřáhel jsou zakrytované.

(4) Foto Kevin Kulík

(4) T3R.PLF ev. č. 8252 (r. v. 2006) na lince 15 v zastávce Kobylisy, duben 2007.

Vyrobené vozy byly označeny evidenčními čísly 8251 a 8252 a přiděleny vozovně Vokovice. Vůz 8251 vyjel na první zkušební jízdy do ulic Prahy 19. prosince 2006. Jeho představení zástupcům médií proběhlo 1. února 2007 a první nasazení do provozu s cestujícími, konkrétně na linku 2, v pátek 9. února 2007. Vozidlo 8252 bylo poprvé s cestujícími nasazeno rovněž na linku 2 v pátek 16. března. Dalšími linkami, kam byly dosud vozy tohoto typu vypraveny, jsou 8 a 15.

(5)

(5) T3R.PLF ev. č. 8252 (r. v. 2006) na konečné linky 8 Podbaba v březnu 2007.

Tramvaje T3R.PLF mohou být v provozu samostatně, v soupravě (dvojici) těchto vozů nebo v soupravě jednoho vozu T3R.PLF s obdobně rekonstruovaným vozem T3R.PV s podlahou v normální úrovni, v současnosti jsou vypravovány pouze sólo. Dvojice těchto vozů nemohou být v Praze nasazeny z důvodu nedostatečné délky zastávek.

(6)

(6) Interiér vozu T3R.PLF ev. č. 8252 v pohledu od stanoviště řidiče, březen 2007.

(7)

(7) Interiér vozu T3R.PLF ev. č. 8252 v pohledu od zadní plošiny, březen 2007.

Do konce roku 2007 má být rekonstruováno (dodáno) dalších pět vozů T3R.PLF, do pěti let by jich mělo jezdit okolo padesáti. Kromě Prahy jsou vozy tohoto typu v provozu v Liberci. V BrněOstravě a Olomoucijsou nasazovány obdobné vozy označované jako Vario LF nebo Vario LFR.E, které se odlišují zejména použitím asynchronní výzbroje Europulse, asynchronních motorů, podvozků Komfort a jiných čel, která odlišují tyto vozy od tramvají T3 a jejich běžných modifikací.

(8)

(8) Stanoviště řidiče vozu T3R.PLF ev. č. 8252, březen 2007

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář