Jdi na obsah Jdi na menu
 


Neoplan N 4014/3

2. 9. 2013

 

(1)

(1) Neoplan N 4014/3 ev. č. 3003 (r. v. 1995) na konečné linky 195 Avia Letňany, únor 2006. V říjnu téhož roku byl vyřazen.

Autobusy značky Neoplan provozuje v systému Pražské integrované dopravy pouze Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s., a jen v jednom exempláři z původních tří. Přesto je tento typ velmi důležitý - vůz Neoplan N 4014/3 ev. č. 3001 se totiž stal v roce 1994 prvním nízkopodlažním autobusem na území ČR.

(2)

(2) Neoplan N 4014/3 ev. č. 3001 (r. v. 1994) na konečné linky 163 Skalka, březen 2006.

(3)

(3) Dnes již vyřazený Neoplan N 4014/3 ev. č. 3003 (r. v. 1995) na lince 273 na Černém Mostě, březen 2004.

V roce 1995 byly zařazeny ještě vozy č. 3002 a 3003, ale od roku 1995 už dodávky pokračovaly úspěšným typem Karosa - Renault CityBus 12M, který byl levnější a do současné doby dosáhl v Praze i v mnoha jiných provozech velkého rozšíření - a to i v kloubové verzi.

(4)

(4) Dnes již vyřazený Neoplan N 4014/3 ev. č. 3002 (r. v. 1995) vyjíždí na linku 135 na Florenci, únor 2005.

(5) Foto Kevin Kulík

(5) Poslední provozovaný Neoplan N 4014/3 - ev. č. 3001 (r. v. 1994) - na konečné linky 181 Nádraží Hostivař, květen 2007.

Nízkopodlažní autobusy Neoplan N 4014/3 jsou trojdvéřového městského provedení a jsou vybaveny automatickou převodovkou. Motor je typu Deutz BF6M o výkonu 174 kW. Maximální rychlost činí 75 km/h. Míst k sezení je ve voze 28, k stání 75.

(6)

(6) Neoplan N 4014/3 ev. č. 3001 (r. v. 1994) na konečné linky 166 Českomoravská v červnu 2005.

(7)

(7) Neoplan N 4014/3 ev. č. 3002 (r. v. 1995) na lince 135 v zastávce Náměstí Winstona Churchilla, únor 2005.

Vozy jezdily nebo dosud jezdí v neobvyklém zeleno-bílém nátěru, pro který je nelze v provozu přehlédnout. Nejstarší autobus ev. č. 3001 se od dvou novějších vzhledově mírně odlišuje - nejvýraznější je jiné provedení čela s pouze čtyřmi světly místo šesti.

(8)

(8) Neoplan N 4014/3 ev. č. 3001 (r. v. 1994) na náhradní dopravě X-3 na Balabence v listopadu 2005.

(9)

(9) Neoplan N 4014/3 ev. č. 3001 (r. v. 1994) přijíždí na lince 273 do zastávky Hloubětín, duben 2006.

V interiéru je zajímavé umístění motoru v levém zadním rohu vozu ve směru jízdy, a také poloha stanoviště řidiče, které je výrazně níže než u CityBusů.
Za léta provozu se na stavu vozů podepsali kromě provozního nasazení i vandalové.

(10)

(10) Interiér Neoplanu ev. č. 3003 (r. v. 1995), červen 2004.

(11) Foto Kevin Kulík

(11) Stanoviště řidiče autobusu Neoplan N 4014/3 ev. č. 3001 (r. v. 1994), květen 2006.

Všechny tři Neoplany byly zařazeny do garáží Hostivař. Odkud vyjížděly nebo stále vyjíždějí např. na linky 133, 135, 145, 155, 166, 181, 195, 234, 239 nebo 273. Vůz ev. č. 3002 v květnu 2005 dosloužil a byl rozebrán na náhradní díly pro zbývající dva autobusy, vůz 3003 byl odstaven na vyřazení v říjnu 2006 a rovněž se nevyhnul rozebrání a šrotaci.

(12)

(12) Neoplan ev. č. 3003 (r. v. 1995) na konečné linky 195 Jesenická, červen 2004.

(13)

(13) Neoplan N 4014/3 ev. č. 3001 vyjíždí na lince 234 ze zastávky Strašnická v březnu 2006.

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář