Jdi na obsah Jdi na menu
 


Mercedes-Benz Conecto Ü

2. 9. 2013

 

(1)

(1) Mercedes-Benz Conecto Ü dopravce ČSAD Polkost ev. č. 1629 (r. v. 1999) na konečné linky 382 Skalka, září 2004.

V Pražské integrované dopravě slouží v současné době jediný autobus typu Mercedes-Benz Conecto Ü, označovaného také jako Mercedes-Benz O 345. Tento vůz vlastní dopravce ČSAD Polkost z Kostelce nad Černými lesy a má přiděleno evidenční číslo 1629.

(2)

(2) Mercedes-Benz Conecto Ü ČSAD Polkost ev. č. 1629 (r. v. 1999) na konečné linky 382 Depo Hostivař, květen 2006.

Autobus je linkového dvoudvéřového provedení. Oboje dveře jsou jednokřídlé vyklápěcí, přední jsou umístěny naproti stanovišti řidiče a zadní až za zadní nápravou. Vůz dosahuje délky 11 915 mm, šířky 2 500 mm a výšky 3 053 mm. 
Uvnitř vozu se nacházejí na každé straně uličky dvě řady sedadel, která jsou sklápěcí. Míst k sezení je 45.

(3) Foto Vojtěch Veselý

(3) Interiér autobusu Mercedes-Benz Conecto Ü ev. č. 1629, říjen 2005.

Převodovka je řešena jako elektronický manuál. Řidič řadí rychlostní stupně tlačítky na pravé straně od volantu. Tyto knoflíky jsou umístěny těsně vedle sedadla. Při řazení se normálně používá spojka (shodné řešení se staršími městskými autobusy Mercedes-Benz Conecto C dopravce Hotliner). Maximální rychlost vozu činí 100 km/h.

(4) Foto Vojtěch Veselý

(4) Mercedes-Benz Conecto Ü ev. č. 1629 (r. v. 1999) na lince 382 v Tehovci - Vojkově, říjen 2005.

Jediný Mercedes-Benz Conecto Ü trvale provozovaný v Pražské integrované dopravě je natřen celý bíle. Není vybaven digitálními orientacemi. Dodán byl v roce 1999.

(5)

(5) Předváděcí autobus Mercedes-Benz Conecto Ü RZ 4A8 5915 (r. v. 2005) zapůjčený dopravci Connex Praha na lince 341 v zastávce Točná, květen 2006.

V květnu 2006 byl dopravci Connex Praha zapůjčen autobus Mercedes-Benz Conecto Ü registrační značky 4A8 5915. Jednalo se o předváděcí vozidlo pražské firmy EvoBus Bohemia, která je distributorem autobusů Mercedes-Benz a Setra v České republice.
Autobus byl vyroben v roce 2005. Byl bíle natřen a doplněn modrými a šedými kostkami a reklamními nápisy. Na čele vozu byla umístěna digitální orientace. Evidenčním číslem PID nebyl autobus označen.

(6)

(6) Předváděcí autobus Mercedes-Benz Conecto Ü RZ 4A8 5915 (r. v. 2005) zapůjčený dopravci Connex Praha na lince 341 u zastávky Nádraží Modřany, květen 2006.

Předváděcí Conecto Ü nasazované dopravcem Connex Praha bylo novějšího provedení než vůz tohoto typu u ČSAD Polkost. Odlišovalo se například lepenými skly, širokými dvoukřídlými dveřmi mezi nápravami místo jednokřídlých za zadní nápravou a plošinkou proti dveřím nebo typem sedaček. Nasazováno bylo na příměstské linky z Prahy Belárie nebo Budějovické do Jílového.

(7)

(7) Předváděcí autobus Mercedes-Benz Conecto Ü RZ 4A8 5915 (r. v. 2005) zapůjčený dopravci Connex Praha na konečné linky 341 Belárie, květen 2006.

Autobusy Mercedes-Benz Conecto Ü svůj vozový park obnovují zejména dopravci skupiny ICOM transport, linky PID však žádný z těchto dopravců neprovozuje.

(8)

(8) Interiér předváděcího autobusu Mercedes-Benz Conecto Ü RZ 4A8 5915 zapůjčeného dopravci Connex Praha v pohledu od stanoviště řidiče, květen 2006.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář