Jdi na obsah Jdi na menu
 


SOR C 7.5, C 9.5, C 10.5, C 12

2. 9. 2013

 

(1)

(1) Setkání autobusů OAD Kolín zleva SOR C 7.5 ev. č. 1711 (r. v. 1997, dnes již v PID neprovozován) a C 10.5 ev. č. 1706 (r. v. 2006) na linkách 427 a 412 na konečné Český Brod, žel. st., v březnu 2006.

(2)

(2) SOR C 10.5 dopravce Connex Praha ev. č. 1311 (r. v. 2006) na lince 393 v zastávce Uhříněves krátce po zařazení do provozu v dubnu 2006.

Ve vozovém parku dopravců na linkách Pražské integrované dopravy jsou sice autobusy vyrobené českou firmou SOR Libchavy spol. s r.o. nepatrnou menšinou, v posledních letech však jejich počet výrazně narůstá. V provozu jsou autobusy SOR téměř všech délek, které se vyrábějí nebo vyráběly, tj. 7,5 metru, 10,5 metru a 12 metrů. Chybějí jen vozy délky 9,5 metru.

(3) Foto Vojtěch Veselý

(3) SOR C 7.5 OAD Kolín ev. č. 1711 (r. v. 1997) na konečné linky 442 Český Brod, žel. st., v srpnu 2005. Od roku 2006 není tento vůz v systému PID provozován.

(4)

(4) SOR C 12 OAD Kolín ev. č. 1972 (r. v. 2004, ex ČSAP Nymburk) na lince 398 v zastávce Chvaly, leden 2007.

SOR C 7.5 je střední dvounápravový dvoudveřový autobus délky 7,57 m, určený pro hromadnou přepravu osob na kratší vzdálenosti v linkovém provozu. Tomu odpovídá rozmístění sedadel s prostorem pro dětský kočárek nebo invalidní vozík. Ve vozidle je 26 míst k sedění a 18 k stání. Vůz je vybaven italským motorem IVECO a šestistupňovou mechanickou převodovkou ZF. Maximální rychlost vozidla je 100 km/h, spotřeba paliva zhruba 16 litrů na 100 km.

(5)

(5) SOR C 10.5 Connexu Praha ev. č. 1067 (r. v. 2007) na lince 304 u zastávky Jirny krátce po zařazení v březnu 2007.

(6)

(6) SOR C 10.5 Connexu Praha ev. č. 1067 (r. v. 2007) na lince 304 v zastávce Jirny krátce po zařazení v březnu 2007. Vůz je vybaven širokými dvoukřídlými zadními dveřmi.

Jediný vůz typu SOR C 7.5 v systému PID nasazuje do provozu dopravce Okresní autobusová doprava Kolín. Vozidlo s evidenčním číslem 1705 bylo vyrobeno v roce 1997 a je natřeno bíle s několika červenými a modrými pruhy. Během roku 2006 byl z provozu v systému PID vyřazen druhý SOR C 7.5, ev. č. 1711, jehož parametry byly shodné s vozem 1705.

(7)

(7) SOR C 12 OAD Kolín ev. č. 1711 (r. v. 2006) na konečné linky 423 Úvaly, žel. st. v červnu 2007.

(8)

(8) SOR C 9.5 ČSAD Benešov ev. č. 1651 (r. v. 1999) na konečné linky 401 v Senohrabech, červen 2004. ČSAD Benešov a tedy ani tento autobus už v systému PID nejezdí.

Autobusy délky 9,5 metru byly zastoupeny v systému PID jediným exemplářem. Jednalo se o SOR C 9.5 dopravce ČSAD Benešov, který měl přiděleno evidenční číslo 1651. Byl vyroben v roce 1999 a natřen bíle. Vzhledem k tomu, že 31. března 2005 dopravce ČSAD Benešov ukončil provoz v systému PID, o jediný SOR C 9.5 Pražská integrovaná doprava přišla.

(9)

(9) SOR C 12 OAD Kolín ev. č. 1954 (r. v. 2006) na konečné linky 398 Černý Most, leden 2007.

(10)

(10) SOR C 10.5 Connexu Praha ev. č. 1263 (r. v. 2006) před výjezdem na linku do Jindřichova Hradce na odstavné ploše garáží, leden 2007.

Autobus SOR C 9.5 je dlouhý 9,58 metrů a je v něm místo pro 34 sedících a 27 stojících cestujících. Maximální rychlost je 100 km/h jako u C 7.5, spotřeba nafty 18 - 22 litrů na 100 km.

(11)

(11) SOR C 12 Connexu Praha ev. č. 1329 (r. v. 2006) v nástupní zastávce linky 328 Opatov, říjen 2006.

(12)

(12) SOR C 10.5 OAD Kolín ev. č. 1703 (r. v. 2004) v celovozovém reklamním nátěru na oleje Valar na autobusovém nádraží v Kolíně, červen 2005.

Řada autobusů 7.5 byla ve firmě SOR vyráběna ve druhé polovině 90. let nejdříve. Později přibyla řada 9.5, 10.5 a 12 - z každé nabízela firma k dispozici provedení B (městský), C (linkový) a LC nebo LH (zájezdový). Jen u nejnovější řady 12 nahradil městský typ B s podlahou v běžné úrovni nízkopodlažní SOR BN 12.

(13) Foto Michal Kliský

(13) SOR C 12 Connexu Praha ev. č. 1360 (r. v. 2005) na lince 339 odstavený u zastávky Poliklinika Budějovická v červenci 2005.

(14)

(14) SOR C 10.5 Connexu Praha ev. č. 1268 (r. v. 2006) odjíždí na lince 341 ze zastávky Baba I v říjnu 2006.

Nejrozšířenějším typem je SOR C 10.5, který nasazují dopravci Connex Praha a OAD Kolín. Connex zařadil v roce 2006 šest vozů evidenčních čísel 1263, 1268, 1295, 1311, 1315 a 1337 a v roce 2007 dosud pět vozů ev. č. 1067, 1275, 1296, 1304 a 1308. Všechny jezdí ve firemním modro-bílém nátěru vyjma vozu 1263, který je opatřen nátěrem šedo-červeno-bílým. Vozy dodané v roce 2007 mají na rozdíl od předchozích široké dvoukřídlé zadní dveře.
OAD Kolín vypravuje vozy ev. č. 1703, 1704, 1706, 1720, 1965, 1968 a 1969 vyrobené v letech 2003, 2004 a 2006. Tyto autobusy jezdí bílé nebo v celovozových reklamních nátěrech.

(15)

(15) SOR C 10.5 OAD Kolín ev. č. 1706 (r. v. 2006) na konečné linky 423 Úvaly, žel. st. (s orientacemi linky 411, která sem nejezdí) v červnu 2007.

(16)

(16) SOR C 12 Connexu Praha ev. č. 1279 (r. v. 2006) na lince 494 u zastávky Říčany, Černokostelecká. Červenec 2006.

Autobusy SOR C 10.5 mají 46 míst k sedění a 30 k stání a spotřebu paliva 18 - 23 litrů na 100 km.

(17)

(17) SOR C 10.5 ČSAP Nymburk (dnes OAD Kolín) ev. č. 1965 (r. v. 2003) na konečné linky 398 Černý Most, červen 2004.

(18) Foto Lukáš Havelka

(18) SOR C 10.5 Connexu Praha ev. č. 1337 (r. v. 2006) na konečné linky 335 Budějovická, duben 2006.

SOR C 12 má 51 míst k sezení a 36 k stání. Spotřeba paliva u něj činí cca 23 - 26 litrů na 100 km. Osm autobusů tohoto typu nasazuje dopravce Connex Praha - jedná se o ev. č. 1360 (r. v. 2005), 1277, 1279, 1329 a 1331 (r. v. 2006) a 1261, 1278 a 1294 (r. v. 2007). Tyto autobusy jezdí ve firemním modro-bílém nátěru Connexu Praha. Vůz ev. č. 1331 a všechny autobusy z r. 2007 mají široké dvoukřídlé zadní dveře.

(19) Foto Kevin Kulík

(19) Interiér autobusu SOR C 10.5 dopravce Connex Praha v pohledu od stanoviště řidiče, duben 2006.

(20) Foto Kevin Kulík

(20) Stanoviště řidiče autobusu SOR C 10.5 dopravce Connex Praha, duben 2006.

Čtyři vozy SOR C 12 vlastní OAD Kolín. Nejstarší vůz má evidenční číslo 1972, byl vyroben v roce 2004 a je natřen šedo-modro-bíle. Novější vozy ev. č. 1711, 1952 a 1954 (jako 1711 a 1954 byly dříve označeny autobus typů SOR C 7.5 a 10.5, později z provozu PID vyřazené) jsou bílé a byly vyrobeny v roce 2006.

(21)

(21) SOR C 10.5 Connexu Praha ev. č. 1308 (r. v. 2007) na lince 494 u zastávky Říčany, průmyslový areál Černokostelecká v červenci 2007.

(22)

(22) SOR C 12 ČSAP Nymburk (dnes OAD Kolín) ev. č. 1952 (r. v. 2006) na konečné linky 398 Černý Most v sousedství Karosy C 954E 4S9 0175 dopravce Transcentrum bus, březen 2006.

(23)

(23) SOR C 12 ev. č. 1360 Connexu Praha (r. v. 2005) na lince 339 u zastávky Zelené domky, září 2005.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář