Jdi na obsah Jdi na menu
 


Mercedes-Benz Vario

2. 9. 2013

 

(1) Foto Vojtěch Veselý

(1) Mercedes-Benz Vario ev. č. 1632 (r. v. 2001) na konečné linky 402 Kostelec nad Černými lesy, březen 2005.

V Pražské integrované dopravě slouží dva midibusy typu Mercedes-Benz Vario, označované také jako Mercedes-Benz O 814 D. Oba nasazuje do provozu dopravce ČSAD Polkost z Kostelce nad Černými lesy. Starší z nich byl dodán v roce 2001 a obdržel evidenční číslo 1632. Novější, označený ev. č. 1615, byl vyroben v roce 2003.

(2)

(2) Mercedes-Benz Vario ev. č. 1615 (r. v. 2003) s orientacemi linky 404 v garážích ČSAD Polkost v Kostelci nad Černými lesy v březnu 2006.

Vozy jezdí v bílém nátěru a jsou nasazovány na regionální linky v okolí Kostelce nad Černými lesy.

(3) Foto Vojtěch Veselý

(3) Mercedes-Benz 814 D ev. č. 1632 na výlukové nástupní zastávce linky 402 Kostelec nad Černými lesy, srpen 2005.

Vozy Mercedes-Benz Vario se vyrábějí nejen v provedení pro přepravu osob jako midibusy (Mercedes-Benz Vario Omnibus), ale také pro nákladní dopravu jako podvozky s kabinou pro nástavbu (Mercedes-Benz Vario FG), nebo skříňové vozy (Mercedes-Benz Vario KAWA). Karosérie vozu není trambusového provedení jako u normálních autobusů, ale motor je předsunutý před stanoviště řidiče.

(4) Foto Vojtěch Veselý

(4) Interiér vozu Mercedes-Benz 814 D ev. č. 1632, srpen 2005.

Od zahájení provozu v pátek 23. září do ukončení provozu v pátek 14. října 2005 byl Mercedes-Benz Vario ev. č. 1632 nasazen na linku městské dopravy na území hl. m. Prahy. Náhradní autobusová linka X-17 byla zavedena na požadavek radnice Prahy 8 dodatečně při výluce tramvajových tratí v oblasti Kobylis. Byla vedena v polookružní trase Nádraží Holešovice - Nad Trojou - Hercovka - Vychovatelna - Nádraží Holešovice. Přes zastávku Nad Trojou jezdila příkrou Trojskou ulicí podél tramvajové tratě, kterou nikdy dříve autobusy nejezdily.

(5)

(5) Setkání vozu Mercedes-Benz 814 D ev. č. 1632 na lince X-17 s autobusem Karosa-Renault CityBus 12m ev. č. 3411 (r. v. 2003, garáže Klíčov) na lince 102 v terminálu Nádraží Holešovice. Září 2005.

Linka byla v provozu celotýdně, v pracovní dny od 5.30 do 22.00 a o víkendu a svátcích od 6.30 do 22.00 hodin. O víkendech a po většinu pracovních dní byl zaveden interval 30 minut s odjezdy z Nádraží Holešovice vždy v půl a celou. Výjimku tvořila krátká období ve špičkách pracovních dnů (kolem 7. a 16. hodiny), kdy byl zaveden interval 20 minut.

(6) Foto Vojtěch Veselý

(6) Mercedes-Benz 814 D ev. č. 1632 v čele řady autobusů ČSAD Polkost na linkách zpředu 402, 410 a 404 na výlukové konečné Kostelec nad Černými lesy v srpnu 2005.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář