Mercedes-Benz Sprinter
(1) Mercedes-Benz Sprinter ev. č. 1148 (r. v. 2001) na konečné linky 449 Mníšek pod Brdy, náměstí, únor 2007. |
V únoru 2007 zařadil dopravce Martin Uher, spol. s r.o. se sídlem Řevnická 605, Mníšek pod Brdy do provozu nízkopodlažní minibus typu Mercedes-Benz Sprinter O616 CDI, který se stal prvním a dosud posledním vozem svého typu v systému Pražské integrované dopravy. Zeleno-modře natřený autobus byl vyroben v roce 2001 a současným majitelem zakoupen v lednu 2007 z Německa. Označen je registrační značkou 6S8 1823 a evidenčním číslem 1148.
(2) Vozy Mercedes-Benz Sprinter ev. č. 1148 (r. v. 2001) na lince 449 a Mercedes-Benz Citaro MÜ ev. č. 1146 (r. v. 2006) na lince 318 u zastávky Trnová, rozcestí II., únor 2007. |
Minibus Mercedes-Benz Sprinter s kapacitou 18 sedících a 10 stojících cestujících je nízkopodlažní - jediné široké vně výklopné dvoukřídlé dveře s pneumatickým pohonem umístěné za přední nápravou umožňují bezbariérový přístup na plošinu se sklopnými sedačkami umístěnými podél stěn. U dveří je umístěna vyklápěcí plošina pro umožnění nástupu a výstupu invalidů na vozíku.
(3) Mercedes-Benz Sprinter ev. č. 1148 (r. v. 2001) na lince 449 u zastávky Trnová, rozcestí II., únor 2007. |
Prostor se stanovištěm řidiče dělí od plošiny u dveří jeden schod, prostor s pevnými sedadly dva nízké schody. V části s pevnými sedadly se nacházejí na jedné straně uličky dvojice, na druhé samostatná širší sedadla, před zadním sklem pak čtveřice sedadel. Sedačky jsou shodného typu jako ve vozech Citaro.
(4) Interiér vozu Mercedes-Benz Sprinter ev. č. 1148, únor 2007. |
Vůz s motorem o výkonu 115 kW může jet maximální rychlostí 100 km/h. Převodovka je mechanická pětistupňová. Provozní hmotnost vozu činí 3 980 kg a nejvyšší povolená hmotnost 5 990 kg.
Autobus je vybaven vnitřní digitální orientací umístěnou na přepážce za stanovištěm řidiče, zvenku je označen cedulemi.
(5) Pohled na přední část interiéru vozu Mercedes-Benz Sprinter ev. č. 1148 se stanovištěm řidiče, únor 2007. |
Minibus Mercedes-Benz Sprinter je v provozu v pracovní dny na lince 448 (Mníšek pod Brdy, náměstí - Dobřichovice, rozc. Karlík) s přejezdem na linku 449 (dle jízdního řádu Mníšek pod Brdy, náměstí - Jíloviště, spoj zajišťovaný vozem Sprinter jede však ve skutečnosti pouze do zastávky Trnová, rozcestí II. a zbytek trasy do Jíloviště je hrazen vozem souběžné linky 318). Nahradil zde autobus Karosa běžné délky a umožnil tak kromě snazšího nástupu úsporu pohonných hmot.
(6) Stanoviště řidiče vozu Mercedes-Benz Sprinter ev. č. 1148, únor 2007. |