Jdi na obsah Jdi na menu
 


Mercedes-Benz Conecto C

2. 9. 2013

 Autobusy typu Mercedes-Benz Conecto C označované také jako Mercedes-Benz O 345 nebo Mercedes-Benz Conecto CityBus nasazoval do systému Pražské integrované dopravy od května 2003 do ledna 2007 dopravce Hotliner s.r.o. se sídlem a garážemi na adrese Ke Klíčovu 2, Praha 9 - Vysočany. Po ukončení provozu tohoto dopravce na pravidelných linkách PID odkoupil jeden z autobusů tohoto typu dopravce Connex Praha, s.r.o. se sídlem a garážemi U Seřadiště 9, Praha 10 - Vršovice.

(2)

(2) Mercedes-Benz Conecto C ev. č. 1071 (r. v. 2002) v garážích dopravce Hotliner v ulici Ke Klíčovu v září 2003.

Autobusy turecké výroby jsou městského trojdvéřového provedení běžné délky. Mají sníženou podlahu, nejsou však nízkopodlažní - u každých dveří se nachází jeden schod. Všechny dveře jsou dvoukřídlé dovnitř otočné s pneumatickým pohonem. Přední dveře jsou zábradlím rozdělené na dvě části a každé křídlo se otevírá zvlášť. Přední část dveří tak slouží jen řidiči a cestující používají pouze část druhou.
Délka vozu Mercedes-Benz Conecto C činí 11 915 mm, šířka 2 500 mm a výška 3 053 mm.

(3)

(3) Mercedes-Benz Conecto C ev. č. 1073 z r. 2003 na lince 353 v zastávce Nádraží Horní Počernice, prosinec 2003. Vozidlo tehdy ještě nemělo osazen držák zadní orientace.

Stanoviště řidiče je od zbytku vozu odděleno pouze nízkou přepážkou pro snazší odbavování na příměstských linkách. Uvnitř vozu se nad předními dveřmi nachází signalizace "Vůz zastaví", která se rozsvítí po stisknutí tlačítka "Zastávka na znamení". Pod signalizací ní "Vůz zastaví" je u některých vozů umístěna jednořádková digitální orientace. Vnějšími digitálními orientacemi nejsou vozy vybaveny. V prostoru pro přední digitální displej je umístěna plastová cedule s číslem linky, název konečné na malé cedulce se umisťuje za čelní sklo a na boku vozu je mezi předními a prostředními dveřmi vyvěšena cedule s číslem linky a trasou. Na zádi vozu je umístěno malé číslo linky za sklem.
Vozidla jsou také vybavena hlásičem zastávek, rozhlasem a mikrofonem na stanovišti řidiče.

(4)

(4) Mercedes-Benz Conecto C ev. č. 1073 dopravce Connex Praha (r. v. 2003, ex Hotliner) na lince 344 u zastávky Šestajovice, u školy v březnu 2007.

První zkušební autobus typu Mercedes-Benz Conecto C (registrační značky 1A7 2037) se v provozu Pražské integrované dopravy objevil u dopravce Hotliner v květnu 2003. Celý bílý vůz byl vyroben v roce 2002. Po krátkém nasazení na lince náhradní autobusové dopravy X-8 Masarykovo nádraží - Palmovka a bezplatné "nákupní lince" Ikea Zličín byl zapůjčen dopravci Martinu Uherovi, ale již v červnu se vrátil (už natrvalo) k firmě Hotliner, kde byl označen evidenčním číslem 1071. Byl pak nasazen zejména na linku náhradní dopravy X-14 Anděl - Radlická.

(5)

(5) Mercedes-Benz Conecto C ev. č. 1071 (r. v. 2002) na konečné linky 323 Černý Most v lednu 2004.

Další dva vozy Mercedes-Benz Conecto C - ev. č. 1073 a 1082 - byly do provozu zařazeny v prosinci 2003. Tyto autobusy byly celé bílé a na bocích označené velkými modrými nápisy HOTLINER, které současně obdržel i první Mercedes 1071. Spolu s ním začaly nové dva vozy obsluhovat linky dopravce v oblasti Černého Mostu. Postupně se vystřídaly téměř na všech městských a příměstských linkách dopravce. Charakteristické byly například pro linky 221, 303, 304, 323, 344 a 353. Nasazovány však byly i na různé linky náhradní dopravy a na bezplatné linky Europarku Štěrboholy.

(6)

(6) Mercedes-Benz Conecto C ev. č. 1071 z r. 2003 na konečné náhradní autobusové dopravy X-10 Sídliště Ďáblice v lednu 2004.

Kromě již zmíněných dvou vozů ev. č. 1073 a 1082 byla v prosinci 2003 zařazena Hotlinerem ještě další dvě Conecta. Ta obdržela celovozový reklamní nátěr Shopping parku Zličín. Reklamně natřené Mercedesy začaly zajišťovat provoz na lince od stanice metra Zličín k obchodním zařízením Ikea a Tesco. Na běžných linkách jezdit nemohly, protože nebyly vybaveny označovacími strojky. Původně nebyly označeny ani evidenčními čísly (ačkoli ostatní autobusy dopravce na nákupních linkách ev. č. měly). Až v září 2004 byly i tyto vozy očíslovány - obdržely ev. č. 1069 a 1078. Tato evidenční čísla však záhy přestala platit, ačkoli zůstala na vozech vyznačena - číslo 1078 bylo obsazeno Karosou B 731 původem z DP hl. m. Prahy v prosinci 2005 a číslo 1069 v lednu 2006.

(7)

(7) Mercedes-Benz Conecto C ev. č. 1073 dopravce Connex Praha (r. v. 2003, ex Hotliner) na lince 344 v zastávce Jirny, zámek v březnu 2007.

V prosinci 2004 byly dosud bílé vozy 1071 a 1082 vybaveny celovozovým reklamním nátěrem Ikea a nově obsluhují "nákupní linku" Černý Most - Ikea, zřízenou od 16. prosince 2004. Do ledna 2007 obsluhovaly i ranní spoj školní linky 562 zajišťovaný přejezdem z této linky, výjimečně byly nasazeny i na jiné linky PID.

(8)

(8) Mercedes-Benz Conecto C ev. č. 1082 (r. v. 2003) po opatření celovozovým reklamním nátěrem Ikea na lince Zličín - Ikea na Zličíně v prosinci 2004.

(9)

(9) Mercedes-Benz Conecto C ev. č. 1079 (r. v. 2005) v celovozovém reklamním nátěru Globus na konečné linky 240 Háje v prosinci 2005.

V květnu 2005 zasáhly do provozu doposud poslední dodané autobusy typu Mercedes-Benz Conecto C, ev. č. 1077 a 1079. Tyto vozy byly opatřeny celovozovým reklamním nátěrem Globusu Zličín a v provozu jsou na bezplatné autobusové lince k tomuto hypermarketu. Na konci listopadu 2005 byly vybaveny náležitostmi k provozu na linkách PID a v prosinci obsluhovaly i linky městské hromadné dopravy.

(10)

(10) Mercedes-Benz Conecto C ev. č. 1071 (r. v. 2002) v celovozovém reklamním nátěru Ikea Černý Most na konečné školní linky 562 Horní Počernice, prosinec 2006.

(11)

(11) Mercedes-Benz Conecto C ev. č. 1071 (r. v. 2002) v celovozovém reklamním nátěru Ikea Černý Most na konečné školní linky 562 Horní Počernice, prosinec 2006.

Od předchozích vozů se nejnovější dvě Conecta odlišují červenými záchytnými madly v interiéru místo původních modrých, a také převodovkou. U všech předchozích Hotlinerových autobusů Mercedes-Benz Conecto C je převodovka řešena jako elektronický manuál. Řidič řadí rychlostní stupně (pět vpřed a jeden vzad) knoflíky na pravé straně svého sedadla, které nahrazují řadicí páku. Poslední dvě Conecta ev. č. 1077 a 1079 dodaná v roce 2005 jsou vybavena automatickou převodovkou Voith.

(12)

(12) Interiér vozu Mercedes-Benz Conecto C, leden 2004.

(13)

(13) Stanoviště řidiče vozu Mercedes-Benz Conecto C, prosinec 2006.

Po dodání těchto dvou autobusů vlastnil dopravce Hotliner už sedm autobusů Mercedes-Benz Conecto C, ze kterých však zůstal trvale v provozu na linkách PID jen jeden vůz, ev. č. 1073. Ten byl také jako poslední stále bílý. V lednu 2007 byl tento autobus odkoupen dopravcem Connex Praha, který jej nasazuje na linky PID převzaté od dopravce Hotliner.

(14)

(14) Mercedes-Benz Conecto C ev. č. 1082 (r. v. 2003) na lince náhradní dopravy X-22 I. P. Pavlova - Koh-i-noor projíždí Korunní ulicí u zastávky Náměstí Míru v listopadu 2005.

(15)

(15) Conecto C ev. č. 1073 na konečné linky X-22 Nádraží Hostivař v dubnu 2005: neplatnost speciální dlouhé orientace linky 484 je vyjádřena jejím otočením vzhůru nohama a za oknem je umístěna orientace linky X-22 běžného formátu.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář