Jdi na obsah Jdi na menu
 


Mercedes-Benz Citaro MÜ

3. 9. 2013

 

(1)

(1) Mercedes-Benz Citaro MÜ ev. č. 1145 (r. v. 2006) na lince 318 v Trnové, srpen 2006.

V červenci 2006 zařadil dopravce Martin Uher, spol. s r.o. se sídlem Řevnická 605, Mníšek pod Brdy do provozu první dva nízkopodlažní autobusy typu Mercedes-Benz O 530 Citaro MÜ v systému Pražské integrované dopravy. Červeně natřeným vozům byla přidělena evidenční čísla 1145 a 1146 a na linky byly poprvé nasazeny v pondělí 24. července. Dodejme, že se nejedná o první autobusy značky Mercedes-Benz u dopravce, protože již od června 2004 Martin Uher vlastní patnáctimetrový třínápravový vůz Citaro L.

(2)

(2) Mercedes-Benz Citaro MÜ ev. č. 1145 (r. v. 2006) na lince 318 v zastávce Jíloviště, srpen 2006.

Od autobusů Mercedes-Benz Citaro běžné délky se vozy Citaro MÜ odlišují větší délkou - ta činí 13 008 mm místo klasických 11 995. Šířka 2 550 mm a výška 3 009 mm jsou shodné s ostatními délkovými variantami.
Na délku třináct metrů upozorňuje v označení typu písmeno M. Písmeno Ü značí linkové dvoudvéřové provedení vozů (v protikladu proti možnému trojdvéřovému městskému). Dveře jsou vně výklopné (na rozdíl od ostatních vozů Citaro v Pražské integrované dopravě, kde jsou otočné dovnitř) s pneumatickým pohonem, přední jednokřídlé a zadní dvoukřídlé. U zadních dveří je umístěna vyklápěcí plošina pro umožnění nástupu a výstupu invalidů na vozíku. Rozjezd s otevřenými zadními i předními dveřmi je blokován, stejně jako otevření dveří za jízdy.

(3)

(3) Mercedes-Benz Citaro MÜ ev. č. 1145 (r. v. 2006) na lince 318 v zastávce Trnová, rozcestí II, v srpnu 2006.

Uvnitř vozu jsou na stupíncích umístěny čtyři řady sedadel - na každé straně uličky dvě. Sedadla jsou otočena po směru jízdy kromě čtyř dvojic za přední a zadní nápravou (druhá řada zpředu a třetí zezadu). V zadní části vozu se nachází čtveřice sedadel, motor je uložen vlevo od ní v pohledu z přední části vozu. Celkem je míst k sezení 46, k stání přibližně 40. Sedačky jsou vysokého a měkkého linkového provedení, jejich zadní strana je chráněna plastovou deskou proti působení vandalů. Potahy jsou laděny do tmavě modra. Záchytná madla jsou červená.

(4)

(4) Setkání obou vozů Mercedes-Benz Citaro MÜ na konečné Smíchovské nádraží- zleva ev. č. 1145 na lince 318 a 1146 na lince 321. Srpen 2006.

Motor typu OM 457 hLA se šesti na ležato v řadě umístěnými válci o výkonu 260 kW při 2000 otáčkách za minutu splňuje emisní normu Euro 4. Převodovka vozu je automatická šestistupňová značky ZF ovládaná šestitlačítkovou klávesnicí (1, 2, 3, D, N, R - tlačítka 1 - 3 umožňují řazení jen do uvedeného rychlostního stupně). Díky tomuto na přání dodanému provedení převodovky umožňují vozy rychlou a tichou jízdu při nízké spotřebě paliva. Maximální rychlost činí 100 km/h, dosažení vyšší rychlosti brání omezovač.

(5)

(5) Mercedes-Benz Citaro MÜ ev. č. 1146 (r. v. 2006) na lince 321 u zastávky Malá Chuchle, srpen 2006.

Autobusy jsou vybaveny vnějšími i vnitřními digitálními orientacemi, které jsou plně funkční. Vnitřní digitální displej nad stanovištěm řidiče je dvouřádkový. Samozřejmostí už je hlásič zastávek.

(6)

(6) Mercedes-Benz Citaro MÜ ev. č. 1145 (r. v. 2006) na lince 318 v zastávce Zbraslavské náměstí, srpen 2006.

Vozy Mercedes-Benz Citaro MÜ jsou vypravovány na linky 317 Praha, Smíchovské nádraží - Mníšek pod Brdy, nám. - Dobříš, nám., 318 Praha, Smíchovské nádraží - Jíloviště - Trnová - Řitka, 321 Praha, Smíchovské nádraží - Mníšek pod Brdy, nám. - Mníšek pod Brdy, Stříbrná Lhota a 449 Mníšek pod Brdy, nám. - Čisovice, Bojov (úsek do Jíloviště neprojíždějí). Mezi těmito linkami během dne přejíždějí. Jako garantované nízkopodlažní spoje nejsou vyznačeny.

(7)

(7) Interiér autobusu Mercedes-Benz Citaro MÜ v pohledu od stanoviště řidiče, srpen 2006.

(8)

(8) Stanoviště řidiče autobusu Mercedes-Benz Citaro MÜ, srpen 2006.

Po svém nasazení upoutávají vozy výrazným červeným nátěrem, budí pozornost a reakce na jejich nasazení jsou kladné.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář