Jdi na obsah Jdi na menu
 


Mercedes-Benz Citaro L

3. 9. 2013

 

(1)

(1) Mercedes-Benz Citaro L ev. č. 1140 dopravce Martina Uhera na konečné linky 317 Smíchovské nádraží v červenci 2004.

V červnu roku 2004 zakoupil dopravce PID Martin Uher z Mníšku pod Brdy patnáctimetrový nízkopodlažní autobus Mercedes-Benz Citaro L. Bíle natřený vůz s tenkým červeným proužkem na čele a zádi se stal prvním zástupcem tohoto typu vozů v Pražské integrované dopravě. Je také prvním Uherovým nízkopodlažním vozidlem a celkově prvním městským patnáctimetrovým autobusem v celém systému.

(2)

(2) Mercedes-Benz Citaro L ev. č. 1140 dopravce Martina Uhera na konečné linky 317 na Smíchovském nádraží, červenec 2004.

Vozidlo bylo nasazeno do provozu poprvé koncem června pod evidenčním číslem 1140 na velmi vytíženou linku 317 tehdy v trase Smíchovské nádraží - Kytín. Dnes jezdí jediný autobus tohoto u Martina Uhera na lince317 Smíchovské nádraží - Dobříš nebo na lince 321 Smíchovské nádraží - Mníšek pod Brdy, Stříbrná Lhota. Před jejím zrušením v prosinci 2004 patřil provoz Citara také k rychlíkové lince 330 Smíchovské nádraží - Mníšek pod Brdy, U Šibence.

(3)

(3) Mercedes-Benz Citaro L ev. č. 1091 dopravce Hotliner na lince 223 v terminálu Černý Most v první den svého provozu 1. prosince 2005.

Druhý Mercedes-Benz Citaro L se objevil v systému Pražské integrované dopravy koncem listopadu 2005, kdy byl dodán dopravci Hotliner z Prahy - Vysočan. Jedná se o původní předváděcí autobus. Pozůstatkem jeho předváděcího provozu jsou červené a šedé čtverečky na bílém podkladě na bocích a výrazné nápisy "CITARO L made by Mercedes-Benz" ve stejných barvách.

(4)

(4) Mercedes-Benz Citaro L ev. č. 1091 dopravce Hotliner se obrací couváním na konečné linky 221 Čertousy v lednu 2006.

Vůz Citaro L dopravce Hotliner obdržel evidenční číslo 1091 a do provozu byl poprvé nasazen 1. prosince 2005 na městskou linku 223 Černý Most - Horní Počernice zároveň s převzetím této linky společností Hotliner od Dopravního podniku hl. m. Prahy. Od 11. prosince 2005 jsou spoje s garantovaným nasazením nízkopodlažního vozidla na této lince vyznačeny v jízdním řádu, přičemž mimo pracovní dny odtud odskakují na linku 221Černý Most - Čertousy.

(5)

(5) Mercedes-Benz Citaro L ev. č. 1091 dopravce Hotliner na konečné linky 223 Horní Počernice v prosinci 2005.

Délka vozu Mercedes-Benz Citaro L činí 14 995 mm, výška 3 009 mm a šířka 2 550 mm.
Autobus má troje dvoukřídlé dovnitř otočné dveře s pneumatickým pohonem. Šířka předních dveří činí 320 mm, středních a zadních 340 mm. U předních dvou dveří se nenachází žádný schod, u zadních jeden. U středních dveří je umístěna vyklápěcí plošina pro umožnění nástupu a výstupu invalidů na vozíku.

(6)

(6) Mercedes-Benz Citaro L ev. č. 1140 dopravce Martina Uhera na lince 317 u zastávky Lihovar, březen 2005.

Uvnitř vozu jsou sedadla umístěna v prostoru mezi předními a středními dveřmi přímo na podlaze v úrovni vstupu, mezi středními dveřmi a zadním čelem na stupíncích. Sedadla jsou otočena většinou po směru jízdy a nacházejí se většinou ve čtyřech řadách, na každé straně uličky po dvou. Vůz dopravce Hotliner má mezi předními a středními dveřmi na levé straně ve směru jízdy jen jednu řadu. V zadní části vozu se nachází čtveřice sedadel vpravo od motoru v pohledu od dveří. Motor typu OM 457 hLA o výkonu 220 kW je umístěn ve stojaté poloze.

(7)

(7) Interiér Citara ev. č. 1140 dopravce Martina Uhera v pohledu od motoru, červenec 2004.

Převodovka vozu je automatická. Hnací je druhá náprava, přední i zadní náprava jsou otočné.
Obě vozidla Mercedes-Benz Citaro L v systému PID jsou vybavena digitálními orientacemi a hlásičem zastávek.

(8)

(8) Interiér Citara ev. č. 1091 dopravce Hotliner v pohledu od stanoviště řidiče, leden 2006.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář